18 augusti 2011

There is always a first

Jaha, så var man singel. Typ för första gången i mitt lite mer än 30-åriga liv.
Om man bortser från det jobbiga med att precis ha brutit upp från nån så är det helt klart med blandad förtjusning jag tar klivet in i min lilla lya på Söder i Stockholm– spännande att få inreda precis som jag vill, ha tid och möjlighet att vara spontan, hitta på sånt som jag vill göra, men samtidigt… Ensam. Det är lite läskigt.
Vem är jag då? Dagarna spenderar jag normalt sett på ett kontor i city. Måste säga att jag har ett mycket bra jobb där jag trivs bra, har mycket frihet, ok betalt (Är nån någonsin helt nöjd med sin lön? Jag bara undrar?), en bra chef och trevliga kollegor. Har varit här i snart 3 år och har inga planer på att byta.
Jag har en ganska stor vänskapskrets, men känner i princip ingen som är singel. Nä, det som händer på vännernas sida är mer barn, villa och volvo (tyvärr inte så mycket vovvar, det hade jag annars tyckt varit mycket trevligt!) – där även jag var för bara ett litet tag sen, vilket nu har ändrats helt och fullt.
Det är i alla fall det jag har tänkt att den här bloggen ska handla om. Vad som händer i livet som singel – mitt liv. Stort som smått, utekvällar och hemmakvällar, tankar och känslor, toppar och dalar, och förhoppningsvis ett par fina foton där till.
Hur frekvent jag kommer att uppdatera det får framtiden utvisa. Har till en början tänkt hålla mig och de jag skriver om på bloggen anonyma. Eftersom jag inte bara är singel för första gången utan även gör mitt allra första blogginlägg någonsin, så känns det bäst att börja så. Jag kommer istället förkorta namn och liknande till initialer, själv får jag väl bli Miss CS (Fröken CitySingel helt enkelt J).
Och eftersom jag är helt ny så mottages alla bloggtips och idéer med stor tacksamhet!
Jag blir självklart überglad för alla kommentarer och tankar du vill dela med mig.
Välkommen in i mitt liv!
Kram,
 Miss CS


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar